ANTI-PATOSTREAM
Progetto ERASMUS+
ANTI-PATOSTREAM
“Patostreaming” – counteracting pathological cyber streaming attitudes amongst Youth
“Patostreaming” – contrastare gli atteggiamenti patologici del cyber streaming tra i giovani
Erasmus+ Programme – Key Action 2 – Strategic partnership for Youth
2020-1-PL01-KA205-080791
CONTEXT:
Pathological streamining is a new phenomena which is becoming ubitiquous in the Internet. Popularity on youtube, social media allows for streaming pathological behaviours which is based on causing the harm to the other people is becoming very popular and widely watched by the Youth in the European Union. Young people have unlimited access to the internet. In order to prevent the dangerous activities in the internet, they need to understand the dangers of antisocial behaviours which are widely promoted and monetized by large companies such as Youtube. Patostreaming can be defined as: “Malicious content on the internet is defined as materials, that can cause negative emotions for the recipient or which promote dangerous behavior “.
Lo streamining patologico è un fenomeno nuovo che sta diventando diffuso in Internet. La popolarità di youtube e i social media consentono lo streaming di comportamenti patologici che possono causare danni ad altre persone e stanno diventando molto popolari e ampiamente seguiti dai giovani nell’Unione Europea. I giovani hanno accesso illimitato a Internet. Per prevenire le attività pericolose in Internet, devono comprendere i pericoli dei comportamenti antisociali ampiamente promossi e monetizzati da grandi aziende come Youtube. Il patostreaming può essere definito come: “Contenuti dannosi su Internet si intendono i contenuti che possono provocare emozioni negative per il destinatario o che promuovono comportamenti pericolosi “.
GENERAL OBJECTIVE:
The general objective of the ANTI-PATOSTREAM project is the exchange of best practices in order to start shaping a basic educational framework for digital critical skills literacy in the youth sector at a European level, integrating the expertise of partners engaged in different topics related to technology for avoiding harmful content. We will also explore different methods of educational practices such as peer learning, participatory learning, and online learning.
L’obiettivo generale del progetto ANTI-PATOSTREAM è lo scambio di buone pratiche al fine di iniziare a plasmare un quadro educativo di base per l’alfabetizzazione delle competenze critiche digitali nel settore giovanile a livello europeo. Integrando le competenze di partner impegnati in diversi campi legati alla tecnologia, si lavorerà per evitare contenuti dannosi. Esploreremo anche diversi metodi di pratiche educative come l’apprendimento tra pari, l’apprendimento partecipativo e l’apprendimento online.
SPECIFIC OBJECTIVES:
- to exchange best practices between organisations active in digital critical skills focusing on methodologies, conditions, content of digital literacy in youth education
- to exchange best practices around developing and implementing a educational prevention programm against the harmful content in the web.
- to contribute to efforts in increasing competencies of low-skiled youth on digital skills literacy, that is, providing them with accessible training on how to improve their digital critical skills
- to identify and strategise around future EU funding and new opportunities to develop a European wide standardised prevention programme on “harmful content for the youth” that can be scaled throughout the EU
- to promote collaboration of project consortium with other stakeholders such as local municipalities, corporations, youth organisations, etc. and increase their impact
- scambiare le migliori pratiche tra le organizzazioni attive nelle competenze critiche digitali concentrandosi su metodologie, condizioni, contenuti per l’alfabetizzazione digitale l’educazione dei giovani.
- scambiare le migliori pratiche sullo sviluppo e l’implementazione di un programma educativo di prevenzione contro i contenuti dannosi nel web.
- contribuire agli sforzi per aumentare le competenze dei giovani scarsamente qualificati sull’alfabetizzazione delle competenze digitali, ovvero fornendo loro una formazione accessibile su come migliorare le loro abilità critiche digitali
- identificare e definire strategie per i futuri finanziamenti dell’UE e nuove opportunità per sviluppare un programma di prevenzione standardizzato a livello europeo sui “contenuti dannosi per i giovani” che può essere scalato in tutta l’UE
- promuovere la collaborazione del consorzio di progetto con altri stakeholder come comuni locali, aziende, organizzazioni giovanili, ecc. E aumentare il loro impatto
NEEDS:
- Dangers of harmful content (i.e. pathological streaming) (Youth digital critical literacy skills and ethics of technology)
- Accessible relevant online digital critical skills / educational resources for youth and youth educators with the best practices on educational prevention;
- Effective way to share innovative ANTI-PATOSTREAM content and knowledge with other practitioners (scalability, reusability of already developed content/materials)
- Pericoli di contenuti dannosi (es. Streaming patologico) (competenze di alfabetizzazione critica digitale giovanile ed etica della tecnologia)
- Competenze / risorse educative critiche digitali online accessibili per i giovani e gli educatori giovanili con le migliori pratiche sulla prevenzione educativa;
- Modo efficace per condividere contenuti e conoscenze ANTI-PATOSTREAM innovativi con altri professionisti (scalabilità, riusabilità di contenuti / materiali già sviluppati)
TARGET GROUP:
The main target group of this project is represented by the youth with special focus on the low-skilled youth from marginalized neighbourhoods. According to the reports on harmful content, this is the youth which is mostly endangered because of lack of role models in the social environment
Il principale gruppo target di questo progetto è rappresentato dai giovani con particolare attenzione ai giovani scarsamente qualificati provenienti da quartieri emarginati. Secondo i rapporti sui contenuti dannosi, questa è la gioventù che è maggiormente in pericolo a causa della mancanza di modelli di ruolo nell’ambiente sociale
Partner di progetto
- Coordinator Fundacja im. Zofii Zamenhoff (Poland)
- Partner – SUMY STATE UNIVERSITY (Ukraine)
- Partner –CNIPA Puglia (Italy)
- Partner – NATIONAL ASSOCIATION OF MUNICIPAL CLERKS (Bulgaria)
Link video
collegamento a sito web italiano
https://cnipapuglia-europa.cms.webnode.it/l/2020-anti-patostreaming/
short
https://tinyurl.com/ydyeahbm